Dostępność architektoniczna

Budynek OPS Świętochłowice ul. Katowicka 35
I ul. Katowicka 35
41-600 Świętochłowice
Siedziba OPS

  • Dyrekcja
  • Dział Organizacyjno-Prawny
  • Radca Prawny
  • IODO,
  • BHP
  • Dział Księgowości
  • Dział Świadczeń
  • Dział Pracy Socjalnej II/ Bezdomność/ Przemoc domowa
  • Dzienny Dom SENIOR + / filia
  1. Dojazd do budynku

AUTOBUS NR 201 – PRZYSTANEK „ŚWIĘTOCHŁOWICE MUZEUM
POWSTAŃ ŚLĄSKICH ” + ok. 30 m pieszo
TRAMWAJ NR 17 – PRZYSTANEK „ŚWIĘTOCHŁOWICE MUZEUM
POWSTAŃ ŚLĄSKICH ” + ok. 30 m pieszo
NR 7 – PRZYSTANEK „ŚWIĘTOCHŁOWICE MUZEUM
POWSTAŃ ŚLĄSKICH ” + ok. 30 m pieszo
SAMOCHÓD Dojazd jest możliwy bez postoju w pobliżu budynku

  1. Dostępność wejścia

Do budynku prowadzi wejście główne ( szer. 1,16 m ) znajdujące się
na poziomie wysokiego parteru. Do wejścia prowadzą schody ( 12
stopni ).
Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy OPS: 7:00 – 15:00.
W przypadku prowadzonych dyżurów jednostki – do godz. 17:00.
Wejście na schody w porze 18:00 – 6:30 jest ograniczone kratą
zamykaną.
Do budynku od tylnej strony prowadzą schody ( 4 stopnie + podjazd) oraz wejście ( szer. drzwi – 1,5 m ).

  1. Dostępność parkingu

Ze względu na lokalizację siedziby (ścisłe centrum, ruchliwa główna droga), Ośrodek Pomocy Społecznej nie posiada parkingu ogólnodostępnego dla interesantów i pracowników Ośrodka.

  1. Dostępność toalety

Toaleta ogólnodostępna na parterze obiektu.

  1. Pracownicy udzielający pomocy

Pomocy udzielają pracownicy OPS realizujący obsługę interesantów.

  1. Utrudnienia
    UWAGA!
    Ze względu na położenie obiektu przy głównej, przelotowej ulicy, należy zachować szczególną ostrożność. W bezpośrednim sąsiedztwie wejścia głównego znajdują się miejsca postojowe dla samochodów OPS – dostawczego i samochodu do
    transportu osób niepełnosprawnych.
    W budynku:

    1. wejście z parteru na 1 piętro – schody ( 23 stopnie )
    2. wejście z I piętra na II piętro – schody ( 21 stopni )
  2. Pomoc w pokonaniu większych barier

Osoby niepełnosprawne ruchowo – możliwość wykorzystania podnośnika/schodołazu po wcześniejszym umówieniu na spotkanie. W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki OPS istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.

  1. Obsługa osób ze szczególnymi potrzebami

OPS umożliwia obsługę osób z psem asystującym. Istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym po uprzednim powiadomieniu i umówieniu wizyty interesanta.

 

II ul. Wallisa 4
41-600 Świętochłowice

  • Sekcja ds. Osób Niepełnosprawnych
  • Sekcja ds. Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych
    i Realizacji Projektów
  • Dział Pracy Socjalnej I
  1. Dojazd do budynku
    TRAMWAJ NR 17 – PRZYSTANEK „LIPINY TARGOWISKO” + 220 m pieszo
    NR 11 – PRZYSTANEK „LIPINY TARGOWISKO” + 220 m pieszo
    NR 840 – PRZYSTANEK „LIPINY TARGOWISKO” + 220 m pieszo
    AUTOBUS NR 201 – PRZYSTANEK „LIPINY BUKOWEGO + 550 m pieszo
    SAMOCHÓD Dojazd jest możliwy, postój w pobliżu budynku bardzo ograniczony
  2. Dostępność wejścia Do budynku prowadzi wejście główne ( szer. 95 cm ) znajdujące się na
    poziomie parteru. Do wejścia prowadzi podjazd.
    Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy OPS: 7:00 – 15:00.
    W przypadku prowadzonych dyżurów jednostki – poniedziałki do godz.
    17:00.
  3. Dostępność parkingu Ze względu na lokalizację (budynek mieszkalny zarządzany przez
    wspólnotę) Ośrodek Pomocy Społecznej nie posiada ogólnodostępnego
    parkingu ani wyznaczonych miejsc parkingowych dla interesantów
    i pracowników Ośrodka.
  4. Dostępność toalety Toaleta ogólnodostępna na parterze obiektu.
    Toaleta dla os. niepełnosprawnych.
  5. Pracownicy udzielający
    pomocy
    Pomocy udzielają pracownicy OPS realizujący obsługę interesantów.
  6. Utrudnienia
    UWAGA!
    Ze względu na aktualną sytuacje epidemiologiczną i zagrożenie wirusem
    COVID-19 dostęp do obiektu jest ograniczony.
    Wejście na umówione spotkanie, dzwonek przy drzwiach.
    Należy zachować środki ostrożności – zakrycie nosa i ust, dezynfekcja rąk.
    W uzasadnionych przypadkach – korzystanie z rękawiczek jednorazowych.
    Zachowanie odległości pom. osobami – min. 1,5 m.
  7. Pomoc w pokonaniu
    większych barier
    W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki OPS
    istnieje możliwość wyjścia pracownika merytorycznego i obsługi
    interesanta w dogodny dla niego sposób.
  8. Obsługa osób ze
    szczególnymi
    potrzebami
    OPS umożliwia obsługę osób z psem asystującym.
    Istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących
    w języku migowym po uprzednim powiadomieniu i umówieniu wizyty
    interesanta.

 

Bariery architektoniczne OPS Świętochłowice ul. Wallisa 4

III ul. Imieli 12
41-600 Świętochłowice Dzienny Dom SENIOR +

  1. Dojazd do budynku
    TRAMWAJ NR 17 – PRZYSTANEK „LIPINY TARGOWISKO” + 270 m pieszo
    NR 11 – PRZYSTANEK „LIPINY TARGOWISKO” + 270 m pieszo
    NR 840 – PRZYSTANEK „LIPINY TARGOWISKO” + 270 m pieszo
    AUTOBUS NR 201 – PRZYSTANEK „LIPINY BUKOWEGO + 600 m pieszo
    SAMOCHÓD Dojazd jest możliwy, parking ogólnodostępny
  2. Dostępność wejścia Do wejścia głównego do budynku ( szer. drzwi 90 cm ) prowadzą schody
    ( 8 stopni )wejście główne znajdujące się na poziomie parteru.
    Do wejścia bocznego (szer. pierwszych drzwi: 90 cm, szer. drugich drzwi:
    140 cm ) prowadzi podjazd dla os. niepełnosprawnych.
    Wejście główne jest ogólnodostępne w godzinach pracy OPS: 7:00 – 15:00.
    W przypadku prowadzonych dyżurów jednostki – poniedziałki do godz.
    17:00.
  3. Dostępność parkingu Ze względu na lokalizację ( budynek DPS ) Ośrodek Pomocy Społecznej
    zapewnia ogólnodostępny parking dla interesantów i pracowników.
  4. Dostępność toalety Toaleta ogólnodostępna na parterze obiektu.
    Toaleta dla os. niepełnosprawnych.
  5. Pracownicy udzielający
    pomocy
    Pomocy udzielają pracownicy OPS realizujący obsługę interesantów.
  6. Utrudnienia
    UWAGA!
    Ze względu na aktualną sytuacje epidemiologiczną i zagrożenie wirusem
    COVID-19 dostęp do obiektu jest ograniczony.
    Wejście na umówione spotkanie, dzwonek przy drzwiach.
    Należy zachować środki ostrożności – zakrycie nosa i ust, dezynfekcja rąk.
    W uzasadnionych przypadkach – korzystanie z rękawiczek jednorazowych.
    Zachowanie odległości pom. osobami – min. 1,5 m.
  7. Pomoc w pokonaniu
    większych barier
    W przypadku niemożności dotarcia interesanta do Dziennego Domu
    SENIOR + istnieje możliwość realizacji obsługi w dogodny dla niego
    sposób.
    Istnieje możliwość korzystania z windy DPS „Złota Jesień”.
  8. Obsługa osób ze
    szczególnymi
    potrzebami
    OPS umożliwia obsługę osób z psem asystującym.
    Istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących
    w języku migowym po uprzednim powiadomieniu i umówieniu wizyty
    interesanta.

 

Dostępność Architektoniczna – Ośrodka Pomocy Społecznej w Świętochłowicach – ul. Bytomska 8IV ul. Bytomska 8
41-600 Świętochłowice

  • Dział Pomocy Dziecku i Rodzinie
  • Dział Pracy Socjalnej I / Pracownicy Socjalni
  • Dział Świadczeń Rodzinnych i Dodatków Mieszkaniowych
  • Sekcja Obsługi Świadczeń Alimentacyjnych i Dochodzenia Należności Alimentacyjnych
  1. Dojazd do budynku
    AUTOBUS NR 201 – PRZYSTANEK „ŚWIĘTOCHŁOWICE KOŚCIÓŁ” + 300 m
    pieszo
    TRAMWAJ NR 17 – PRZYSTANEK „ŚWIĘTOCHŁOWICE KOŚCIÓŁ” + 300 m
    pieszo
    NR 7 – PRZYSTANEK „ŚWIĘTOCHŁOWICE KOŚCIÓŁ” + 300 m
    pieszo
    SAMOCHÓD Dojazd jest możliwy, postój w pobliżu budynku bardzo ograniczony
  2. Dostępność wejścia Do budynku prowadzą dwa wejścia bezpośrednio od ulicy, znajdujące się
    na przeciwległych końcach budynku, od ul. Bytomskiej (szer. drzwi: 90
    cm) oraz od ul. Bankowej (szer. drzwi: 80 cm).
    Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy OPS: 7:00 – 15:00.
    W przypadku prowadzonych dyżurów jednostki – poniedziałki do godz.
    17:00.
  3. Dostępność parkingu Ze względu na lokalizację ( centrum miasta, budynek mieszkalny
    zarządzany przez wspólnotę przy ruchliwej drodze ), Ośrodek Pomocy
    Społecznej nie posiada ogólnodostępnego parkingu ani wyznaczonych
    miejsc parkingowych dla interesantów i pracowników Ośrodka.
  4. Dostępność toalety Toaleta ogólnodostępna na parterze obiektu.
    Toaleta dla os. niepełnosprawnych – brak.
  5. Pracownicy udzielający
    pomocy
    Pomocy udzielają pracownicy OPS realizujący obsługę interesantów.
  6. Utrudnienia
    UWAGA!
    Korytarze mogą stanowić utrudnienie dla osób poruszających się na wózku
    inwalidzkim oraz dla osób z małymi dziećmi.
    Ze względu na aktualną sytuacje epidemiologiczną i zagrożenie wirusem
    COVID-19 dostęp do obiektu jest ograniczony.
    Wejście na umówione spotkanie, dzwonek przy drzwiach.
    Należy zachować środki ostrożności – zakrycie nosa i ust, dezynfekcja rąk.
    W uzasadnionych przypadkach – korzystanie z rękawiczek jednorazowych.
    Zachowanie odległości pom. osobami – min. 1,5 m.
  7. Pomoc w pokonaniu
    większych barier
    W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki OPS
    istnieje możliwość wyjścia pracownika merytorycznego i realizacji obsługi
    w dogodny sposób.
  8. Obsługa osób ze
    szczególnymi
    potrzebami
    OPS umożliwia obsługę osób z psem asystującym.
    Istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących
    w języku migowym po uprzednim powiadomieniu i umówieniu wizyty
    interesanta.