Dostępność architektoniczna
I ul. Katowicka 35
41-600 Świętochłowice
Siedziba OPS
- Dyrekcja
- Dział Organizacyjno-Prawny
- Radca Prawny
- IODO,
- BHP
- Dział Księgowości
- Dział Świadczeń
- Dział Pracy Socjalnej II/ Bezdomność/ Przemoc domowa
- Dzienny Dom SENIOR + / filia
- Dojazd do budynku
AUTOBUS NR 201 – PRZYSTANEK „ŚWIĘTOCHŁOWICE MUZEUM
POWSTAŃ ŚLĄSKICH ” + ok. 30 m pieszo
TRAMWAJ NR 17 – PRZYSTANEK „ŚWIĘTOCHŁOWICE MUZEUM
POWSTAŃ ŚLĄSKICH ” + ok. 30 m pieszo
NR 7 – PRZYSTANEK „ŚWIĘTOCHŁOWICE MUZEUM
POWSTAŃ ŚLĄSKICH ” + ok. 30 m pieszo
SAMOCHÓD Dojazd jest możliwy bez postoju w pobliżu budynku
- Dostępność wejścia
Do budynku prowadzi wejście główne ( szer. 1,16 m ) znajdujące się
na poziomie wysokiego parteru. Do wejścia prowadzą schody ( 12
stopni ).
Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy OPS: 7:00 – 15:00.
W przypadku prowadzonych dyżurów jednostki – do godz. 17:00.
Wejście na schody w porze 18:00 – 6:30 jest ograniczone kratą
zamykaną.
Do budynku od tylnej strony prowadzą schody ( 4 stopnie + podjazd) oraz wejście ( szer. drzwi – 1,5 m ).
- Dostępność parkingu
Ze względu na lokalizację siedziby (ścisłe centrum, ruchliwa główna droga), Ośrodek Pomocy Społecznej nie posiada parkingu ogólnodostępnego dla interesantów i pracowników Ośrodka.
- Dostępność toalety
Toaleta ogólnodostępna na parterze obiektu.
- Pracownicy udzielający pomocy
Pomocy udzielają pracownicy OPS realizujący obsługę interesantów.
- Utrudnienia
UWAGA!
Ze względu na położenie obiektu przy głównej, przelotowej ulicy, należy zachować szczególną ostrożność. W bezpośrednim sąsiedztwie wejścia głównego znajdują się miejsca postojowe dla samochodów OPS – dostawczego i samochodu do
transportu osób niepełnosprawnych.
W budynku:- wejście z parteru na 1 piętro – schody ( 23 stopnie )
- wejście z I piętra na II piętro – schody ( 21 stopni )
- Pomoc w pokonaniu większych barier
Osoby niepełnosprawne ruchowo – możliwość wykorzystania podnośnika/schodołazu po wcześniejszym umówieniu na spotkanie. W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki OPS istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.
- Obsługa osób ze szczególnymi potrzebami
OPS umożliwia obsługę osób z psem asystującym. Istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym po uprzednim powiadomieniu i umówieniu wizyty interesanta.
II ul. Wallisa 4
41-600 Świętochłowice
- Sekcja ds. Osób Niepełnosprawnych
- Sekcja ds. Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych
i Realizacji Projektów - Dział Pracy Socjalnej I
- Dojazd do budynku
TRAMWAJ NR 17 – PRZYSTANEK „LIPINY TARGOWISKO” + 220 m pieszo
NR 11 – PRZYSTANEK „LIPINY TARGOWISKO” + 220 m pieszo
NR 840 – PRZYSTANEK „LIPINY TARGOWISKO” + 220 m pieszo
AUTOBUS NR 201 – PRZYSTANEK „LIPINY BUKOWEGO + 550 m pieszo
SAMOCHÓD Dojazd jest możliwy, postój w pobliżu budynku bardzo ograniczony - Dostępność wejścia Do budynku prowadzi wejście główne ( szer. 95 cm ) znajdujące się na
poziomie parteru. Do wejścia prowadzi podjazd.
Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy OPS: 7:00 – 15:00.
W przypadku prowadzonych dyżurów jednostki – poniedziałki do godz.
17:00. - Dostępność parkingu Ze względu na lokalizację (budynek mieszkalny zarządzany przez
wspólnotę) Ośrodek Pomocy Społecznej nie posiada ogólnodostępnego
parkingu ani wyznaczonych miejsc parkingowych dla interesantów
i pracowników Ośrodka. - Dostępność toalety Toaleta ogólnodostępna na parterze obiektu.
Toaleta dla os. niepełnosprawnych. - Pracownicy udzielający
pomocy
Pomocy udzielają pracownicy OPS realizujący obsługę interesantów. - Utrudnienia
UWAGA!
Ze względu na aktualną sytuacje epidemiologiczną i zagrożenie wirusem
COVID-19 dostęp do obiektu jest ograniczony.
Wejście na umówione spotkanie, dzwonek przy drzwiach.
Należy zachować środki ostrożności – zakrycie nosa i ust, dezynfekcja rąk.
W uzasadnionych przypadkach – korzystanie z rękawiczek jednorazowych.
Zachowanie odległości pom. osobami – min. 1,5 m. - Pomoc w pokonaniu
większych barier
W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki OPS
istnieje możliwość wyjścia pracownika merytorycznego i obsługi
interesanta w dogodny dla niego sposób. - Obsługa osób ze
szczególnymi
potrzebami
OPS umożliwia obsługę osób z psem asystującym.
Istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących
w języku migowym po uprzednim powiadomieniu i umówieniu wizyty
interesanta.
III ul. Imieli 12
41-600 Świętochłowice Dzienny Dom SENIOR +
- Dojazd do budynku
TRAMWAJ NR 17 – PRZYSTANEK „LIPINY TARGOWISKO” + 270 m pieszo
NR 11 – PRZYSTANEK „LIPINY TARGOWISKO” + 270 m pieszo
NR 840 – PRZYSTANEK „LIPINY TARGOWISKO” + 270 m pieszo
AUTOBUS NR 201 – PRZYSTANEK „LIPINY BUKOWEGO + 600 m pieszo
SAMOCHÓD Dojazd jest możliwy, parking ogólnodostępny - Dostępność wejścia Do wejścia głównego do budynku ( szer. drzwi 90 cm ) prowadzą schody
( 8 stopni )wejście główne znajdujące się na poziomie parteru.
Do wejścia bocznego (szer. pierwszych drzwi: 90 cm, szer. drugich drzwi:
140 cm ) prowadzi podjazd dla os. niepełnosprawnych.
Wejście główne jest ogólnodostępne w godzinach pracy OPS: 7:00 – 15:00.
W przypadku prowadzonych dyżurów jednostki – poniedziałki do godz.
17:00. - Dostępność parkingu Ze względu na lokalizację ( budynek DPS ) Ośrodek Pomocy Społecznej
zapewnia ogólnodostępny parking dla interesantów i pracowników. - Dostępność toalety Toaleta ogólnodostępna na parterze obiektu.
Toaleta dla os. niepełnosprawnych. - Pracownicy udzielający
pomocy
Pomocy udzielają pracownicy OPS realizujący obsługę interesantów. - Utrudnienia
UWAGA!
Ze względu na aktualną sytuacje epidemiologiczną i zagrożenie wirusem
COVID-19 dostęp do obiektu jest ograniczony.
Wejście na umówione spotkanie, dzwonek przy drzwiach.
Należy zachować środki ostrożności – zakrycie nosa i ust, dezynfekcja rąk.
W uzasadnionych przypadkach – korzystanie z rękawiczek jednorazowych.
Zachowanie odległości pom. osobami – min. 1,5 m. - Pomoc w pokonaniu
większych barier
W przypadku niemożności dotarcia interesanta do Dziennego Domu
SENIOR + istnieje możliwość realizacji obsługi w dogodny dla niego
sposób.
Istnieje możliwość korzystania z windy DPS „Złota Jesień”. - Obsługa osób ze
szczególnymi
potrzebami
OPS umożliwia obsługę osób z psem asystującym.
Istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących
w języku migowym po uprzednim powiadomieniu i umówieniu wizyty
interesanta.
IV ul. Bytomska 8
41-600 Świętochłowice
- Dział Pomocy Dziecku i Rodzinie
- Dział Pracy Socjalnej I / Pracownicy Socjalni
- Dział Świadczeń Rodzinnych i Dodatków Mieszkaniowych
- Sekcja Obsługi Świadczeń Alimentacyjnych i Dochodzenia Należności Alimentacyjnych
- Dojazd do budynku
AUTOBUS NR 201 – PRZYSTANEK „ŚWIĘTOCHŁOWICE KOŚCIÓŁ” + 300 m
pieszo
TRAMWAJ NR 17 – PRZYSTANEK „ŚWIĘTOCHŁOWICE KOŚCIÓŁ” + 300 m
pieszo
NR 7 – PRZYSTANEK „ŚWIĘTOCHŁOWICE KOŚCIÓŁ” + 300 m
pieszo
SAMOCHÓD Dojazd jest możliwy, postój w pobliżu budynku bardzo ograniczony - Dostępność wejścia Do budynku prowadzą dwa wejścia bezpośrednio od ulicy, znajdujące się
na przeciwległych końcach budynku, od ul. Bytomskiej (szer. drzwi: 90
cm) oraz od ul. Bankowej (szer. drzwi: 80 cm).
Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy OPS: 7:00 – 15:00.
W przypadku prowadzonych dyżurów jednostki – poniedziałki do godz.
17:00. - Dostępność parkingu Ze względu na lokalizację ( centrum miasta, budynek mieszkalny
zarządzany przez wspólnotę przy ruchliwej drodze ), Ośrodek Pomocy
Społecznej nie posiada ogólnodostępnego parkingu ani wyznaczonych
miejsc parkingowych dla interesantów i pracowników Ośrodka. - Dostępność toalety Toaleta ogólnodostępna na parterze obiektu.
Toaleta dla os. niepełnosprawnych – brak. - Pracownicy udzielający
pomocy
Pomocy udzielają pracownicy OPS realizujący obsługę interesantów. - Utrudnienia
UWAGA!
Korytarze mogą stanowić utrudnienie dla osób poruszających się na wózku
inwalidzkim oraz dla osób z małymi dziećmi.
Ze względu na aktualną sytuacje epidemiologiczną i zagrożenie wirusem
COVID-19 dostęp do obiektu jest ograniczony.
Wejście na umówione spotkanie, dzwonek przy drzwiach.
Należy zachować środki ostrożności – zakrycie nosa i ust, dezynfekcja rąk.
W uzasadnionych przypadkach – korzystanie z rękawiczek jednorazowych.
Zachowanie odległości pom. osobami – min. 1,5 m. - Pomoc w pokonaniu
większych barier
W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki OPS
istnieje możliwość wyjścia pracownika merytorycznego i realizacji obsługi
w dogodny sposób. - Obsługa osób ze
szczególnymi
potrzebami
OPS umożliwia obsługę osób z psem asystującym.
Istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących
w języku migowym po uprzednim powiadomieniu i umówieniu wizyty
interesanta.